HÚSVÉTKOR TÁNCCAL FOHÁSZKODIK AZ URBAN VERBUNK

KYRIE ELEISON – LÉLEKERŐ AZ URBAN VERBUNKTÓL
„A VILÁGSZERTE ISMERT KERESZTÉNY EGYHÁZI ÉNEKRE TÁNCCAL FOHÁSZKODUNK”

– Magyar Nemzet –

A Junior Príma és Harangozó Gyula-díjas táncművész Moussa Ahmed és Tóth Judit alapította Urban Verbunk egy lélekerősítő klipet készített húsvétra. Az egyik legismertebb keresztény egyházi ének, a Kyrie eleison (Uram, irgalmazz!) – Lélekerő modernizált verziójára táncolnak a fiatal művészek egy teljesen új és izgalmas táncstílusban.

Húsvét alkalmából egy csodálatos és erősen szimbolikus tartalmú videót jelentet meg az Urban Verbunk. A merészen újító, mégis hagyományainkat őrző táncformáció új produkciója – ahogy a dal címe is mutatja – a lélekerő önmagunkból való előhívására buzdít bennünket. A videót még hetekkel ezelőtt rögzítették, amikor már látni lehetett, hogy az ünnep mellett más komoly aktualitása is lesz a Kyrie eleison-hoz (Uram, irgalmazz!) alkotott produkciónak.

– Délvidék, Alföld, Észak-Magyarország és Nyugat-Dunántúl legtehetségesebb fiatal táncművészeit képeztük ki erre a világszámra; az Urban Verbunk a nemzeti népművészet innovációjáért felelős központ. Mottónk: „legyen nemzeti sport a néptánc!” ’A szegény ember vízzel főz’, így mi egy világszerte ismert keresztény egyházi énekre, tánccal fohászkodunk. Nem csak a vírus okozta helyzet, de az újjászületés ünnepének alkalmából, amit Berecz András Kossuth-díjas énekes szólaltat meg Szitha Miklós átdolgozásában – foglalta össze gondolatait Moussa Ahmed az Urban Verbunk művészeti vezetője.

A videóban a táncművészek hiányos öltözéke, a test esztétikuma a megtisztulást, a trikolor színű maszkok pedig honfitársaink hitét szimbolizálja…, de számos további lélekerősítő üzenetet is kihallhatunk a képkockákból.

Az együttes mottója: legyen nemzeti sport a néptánc!

Moussa Ahmed és Tóth Judit az Urban Verbunk művészeti igazgató párosa új magyar táncstílust alkotott meg. A hagyományos mozdulatsorokat olyan extrém elemekkel teszik még vonzóbbá és látványosabbá, mint például az új klipben látható, egyedülálló kézenállásban táncolás, de egyéb forradalmi újításokat is tartalmaz a koreográfia.

A Magyar Nemzet cikke ITT olvasható eredeti helyén.